sockerbiten.blogg.se

Mitt liv som typ 1 diabetiker genom fest, resor och vardag.

Skriver kontrakt

Publicerad 2013-05-02 20:58:00 i Allmänt,

Vi fick lägenheten. Imorgon har vi tillträde. Spännande! vi kommer att renovera hela lägenheten då den är inrökt samt har orginalinredningen sedan slutet av 70-talet så det är dags för nytt. Vi har ca en månad på oss att få den bebodd och omgjord, därefter måste vi lämna vår befintliga lägenhet. Det är min sambos lägenhet! Nu kommer vi att ha vår lägenhet tillsammans! Roligt.
Själv har man syndat lite. Antar det är den perioden i månaden som gör det extra svårt att hålla emot sötsuget. Vi var ute på promenad i veckan, då sjönk blodsockret och godis inköptes. Åt lite och sparade resten. Dagen efter åt jag upp resten av godiset direkt efter jobbet. När jag ändå var igång tog jag två muffins också. Blodsockret gick upp till 10, högsta sedan jag började med insulin. Fick ett brev hem där jag är kallad till diabetessköterskan samt att jag tar med blodsockermätaren. Ikväll var jag ute och sprang! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela