sockerbiten.blogg.se

Mitt liv som typ 1 diabetiker genom fest, resor och vardag.

Rosé

Publicerad 2013-05-10 20:39:00 i Allmänt,

Är det inte livets goda. Eller diabetikerns bästa vän. Något som är gott, gör gott då den sänker ens blodsocker och är det rödvin så har den en blodtunnande effekt. Idag åt jag lax för tredje dagen i rad! Men det är riktigt gott. Sen föll jag för frestelsen att äta choklad. Gammalt påskgodis som jobbet bjöd på. Vi hade vän över så letade i kylen vad man kunde bjuda på. Sen gick sambon ut med sin kompis och jag smakade. Känner mig som en nykter godisalkoilist. Därefter har jag köpt Schweizernöt choklad i miniförpackning när jag fick min diagnos när det skulle vara låg blodsocker. Nu letade jag fram en och åt upp en! Jag sköljer ned med rosé ;) Ok, nu till sanningens minut. Innan middag låg jag på 5,5 och nu efter 6,5 jag kollade mig precis!! Jag säger ju det. Vinet är diabetikerns bästa vän! Skål och trevlig helg till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela