sockerbiten.blogg.se

Mitt liv som typ 1 diabetiker genom fest, resor och vardag.

Besök

Publicerad 2013-05-14 22:25:12 i Allmänt,

Jag mötte upp min bror efter jobbet då han är i stan för möten. Jag tänkte bjuda på kycklinggryta med fullkornsris. Det föll dock inte min bror i smaken. Så vi gjorde chicken nuggets istället! Min bror har diabetes. Det var han som fick det först i familjen 11 år gammal. Vi gjorde en smet med vetemjöl smält smör samt bakpulver. Fick gå enbart till affären för matolja. Med det var det värt. Supergott blev det. Ett glas rose till maten också. Sen cyklade jag och min fina sambo till vår nya lägenhet och kollade hur arbetet framskrider. Det går framåt! Mitt blodsocker låg på kvällen om 6,2. Härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela