sockerbiten.blogg.se

Mitt liv som typ 1 diabetiker genom fest, resor och vardag.

Gårdagskvällen

Publicerad 2013-04-21 16:08:00 i Allmänt,

Var iväg på tjejmiddag igårkväll och tog med en flaska rödtjut. Det bjöds på god middag i form av kyckling med jasmineris. Till efterrätt ostbricka, supergott. Kollade blodsockret efter några ostbitar och låg som väntat för högt. Tog ytterligare 2 enheter. Det som sänkte mitt annars goda festhumör är blåmärket jag fått. Det gjorde ont hela kvällen. Antar jag har stuckit i någon ven/nerv. Kom på senare att jag glömt mitt nattinsulin. Inte bra! Vi bestämde för att gå inom mig på vägen ut för att jag skulle kunna ta min spruta. Väl hos mig började vi blanda drinkar. Det fanns ingen lightläsk så jag avstod. Det hade inte inträffat förut men jag ville inte höja mig ytterligare. Tjejerna ringde efter taxi och mitt magont gjorde att jag valde att stanna hemma. Denna gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela